Pagina's

zaterdag 29 juli 2017

Het was vandaag weer roze zakken dag in Hoegaarden

Hoegaardiers sorteren goed !  En ze zijn dol op hun roze zak.  De inhoud van de roze zak wordt gerecycleerd.   De hoeveeelheid restafval verkleint aanzienlijk.

Op zaterdag kleuren de straten van Hoegaarden roze.   Al redelijk vroeg zag ik in Klen Overlaar een jongen met zijn gocart met aanhangwagen de zakken van zijn ouders en de buren naar het containerpark brengen.  Helaas geen foto (ik was aan het rijden).

Dan ook maar naar het containerpark.  Mijn oogst van de laatste 2 maanden : 6 zakken.  Geen optie om met de fiets te gaan met 6 zakken.  Met de auto dan.  De 3 zakken van mijn 80-jarige buurvrouw konden er nog bij.   Mijn auto kleurde volledig roze binnenin (foto hieronder)
Op het containerpark was het al roze zak wat de klok sloeg.  Op de foto hieronder Arlette uit Elst, 4 zakken.
Ik kon het ook niet laten om een foto te maken van de berg roze zakken op ons containerpark (zie foto met Kevin, een notoir lid uit onze milieuraad.

Maar nu de cijfers.  Hoeveel roze zakken worden er verkocht op dienst burgerzaken ?
sinds 1/7/2016 (begin verkoop roze zakken)  werden 1705 rollen verkocht.
Dit jaar (2017) werden al 872 rollen verkocht.

En hoeveel wordt er op het containerpark gemiddeld ingezameld ?
zachte plastics : gemiddeld 2,2 ton per maand 
harde plastics: gemiddeld 1,5 ton per maand

Wetende dat deze plastics (zeker de zachte) quasi niets wegen, is dit een ongelooflijk goed resultaat.